Os dejamos con la crónica del SonRías Baixas 2024 correspondiente a la tercera jornada del festival puso el broche final a una edición sin precedentes, tal y como reconocieron desde el propio festival.
Fotografías e crónica SonRías Baixas 2024 por Andrea Regueiro
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El ciclo de conciertos del sábado comenzó con una sesión vermú, amenizada por Grande Amore y Marlena. El resto de actuaciones tendrían lugar más tarde, concretamente, a las 19:10 subiría Mondra al escenario, seguido de Ginebras y Mr. Kilombo.
Y si el primer día estuvo eclipsado por la actuación de La Oreja de Van Gogh –aquí tenéis la crónica de la primera jornada del SonRías Baixas 2024–, la emoción fue la protagonista indiscutible de este último. Una emoción ocasionada por las voces de unas Tanxugueiras, como siempre, empoderadas, que ponen los pelos de punta a cualquiera que las escuche gritar aquello de “Onde manda patroa, mariñeiro non manda” y que, en especial, contagiaba Olaia Maneiro, quien non pudo evitar las lágrimas durante la actuación. Ya fuese “con la pandereta en la mano” o con sus ya característicos instrumentos “made in Galicia” como los sachos o la lata de pimentón gigante, las Tanxugueiras entonaron temas clásicos, como “Terra” o “Fame de odio”, mezclándolos con colaboraciones más recientes y de estilos más diversos, como “Aire”.
A las 00:40 el trío gallego conformado por Sabela Maneiro, Olaia Maneiro y Aida Tarrío dejaba el escenario para dar paso al rock de Emlan e, seguidamente, a un Rayden de ojos llorosos que reconocía estar “en uno de los conciertos más importantes de su vida”, algo que repitió a lo largo de la actuación. Y es que el madrileño, autodenominado encima de aquel escenario como “de Alcalá de Henares de cuna y de Santiago de Compostela de adopción”, celebraba en el recinto del SonRías Baixas uno de sus últimos conciertos, y concretamente el último en su tierra adoptiva, Galicia.
Precisamente por eso, si hubo algún protagonista en aquella calurosa noche del sábado, desde luego, ese fue él. “Quiero que nos volvamos a ver por última vez” es el nombre que lleva su última gira, y un “Galicia estará siempre esperando a que volváis” coronó en todo momento el escenario, serigrafiado sobre una bandera gallega. Y sí, estoy segura de que el público que allí estaba estará siempre esperando a que vuelva, a “volvernos a ver”, como también lo estoy de que, en el fondo, él estará deseando hacerlo. Así lo denotaban las lágrimas asomando en los ojos de unos y otros, y también los múltiples gestos del cantante, siempre cómplice con su banda, que escondían un claro “qué duro y qué bonito está siendo esto”.
Duro o bonito, lo que sí estaba claro es que, desde luego, aquella estampa era emocionante, una emoción que se mantuvo a pesar del buen ritmo que tuvo el setlist, culminada, como no podía ser de otro modo, con el tema cuyo estribillo da nombre a la gira, “Haz de luz”. Si, por algún casual, había alguien que no se hubiese emocionado aún, lo hizo cuando el cantante daba paso a los primeros acordes de dicho tema.
Tras él, llegó el estilo inconfundible de The Rapants, la que sin duda es la banda gallega del momento. Si Rayden ya había dejado “con el corazón como un after” a más de uno (entre ellos, a quien escribe esta crónica), los 4 chicos de Muros continuaron con la “montaña rusa” de sentimientos en el público que, como siempre, lo dio todo. Sus temas más icónicos, como “La Favorita” u “O Avión” no faltaron en un setlist más corto de lo habitual por motivos de organización, y que dejó a los “the rapants fans hooligans” con ganas de más.
Para calmar las ansias o, más bien, para continuar con la fiesta por todo lo alto llegó Inés Hernard, que fue la encargada de poner punto y final a la noche del sábado y a la edición más multitudinaria del SonRías Baixas, y que nos dejó con unas expectativas muy altas de cara a la siguiente edición. Veremos si se cumplen o no, el reto, desde luego, no es fácil.
Fotografías sábado e crónica SonRías Baixas 2024
Rayden, Tanxugueiras e The Rapants: broche de ouro para un SonRías Baixas que rachou tódalas espectativas
A segunda xornada do SonRías Baixas puxo o broche final a unha edición sen precedentes, tal e como recoñeceron dende o propio festival.
Crónica jueves SonRías Baixas por Andrea Regueiro
O ciclo de concertos do sábado comezou cunha sesión vermú, amenizada por Grande Amore e Marlena. O resto de actuacións terían lugar máis tarde, concretamente, ás 19:10 subiríase Mondra ao esceario, seguido de Ginebras e Mr. Kilombo.
E se o primeiro día estivo eclipsado pola actuación de La Oreja de Van Gogh, a emoción foi a protagonista indiscutible deste ultimo. Unha emoción ocasionada polas voces dunhas Tanxugueiras, coma sempre, empoderadas, que poñen os pelos de punta a calquera que as escoite berrar aquilo de “Onde manda patroa, mariñeiro non manda”, e que, en especial, contaxiaba Olaia Maneiro, quen non puido evitar romper en bágoas durante a actuación. Xa fose “coa pandeireta na man” ou cos seus xa característicos instrumentos “made in Galicia” coma os sachos ou a lata de pimentón xigante, as Tanxugueiras entoaron temas clásicos, como “Terra” ou “Fame de odio”, misturándoos con colaboracións máis recentes e de estilos máis diversos, como “Aire”.
Ás 00:40 o trío galego conformado por Sabela Maneiro, Olaia Maneiro e Aida Tarrío deixaba o esceario para dar paso a Emlan e, seguidamente, a un Rayden de ollos chorosos que recoñecía estar “nun dos concertos máis importantes da súa vida”, algo que repetiu ao longo da actuación. E é que o madrileño, autodenominado enriba daquel esceario como “de Alcalá de Henares de cuna e de Santiago de Compostela de adopción”, celebraba no recinto do SonRías Baixas un dos seus últimos concertos, e concretamente o último na súa terra adoptiva, en Galicia.
Precisamente por iso, se houbo algún protagonista naquela calorosa noite do sábado, dende logo, ese foi el. “Quiero que nos volvamos a ver por última vez” é o nome que leva a súa derradeira xira, e un “Galicia estará sempre agardando a que volvades” coroou en todo momento o esceario, serigrafiado sobre unha bandeira galega. E si, estou segura de que o público que alí estaba estará sempre agardando a que volte, a “volvernos a ver”, como tamén o estou de que, no fondo, el estará rabeando por facelo. Así o denotaban as bágoas asomando nos ollos dun e dos outros, e tamén os múltiples xestos do cantante, sempre cómplice coa súa banda, que agochaban un claro “que duro e que bonito está sendo isto”.
Duro ou bonito, o que si estaba claro é que, dende logo, aquela estampa era emocionante, unha emoción que se mantivo a pesar do bo ritmo que tivo a setlist, culminada, como non podía ser doutro xeito, co tema cuxo retrouso dá nome á xira, “Haz de luz”. Se, por algún casual, había alguén que non se emocionase aínda, fíxoo cando o cantante daba pé aos primeiros acordes do devandito tema.
Tras el, chegou o estilo inconfundible de The Rapants, a que sen dúbida é a banda galega do momento. Se Rayden xa deixara “co corasón coma un after” a máis de un (entre eles, á que escribe esta crónica), os 4 rapaces de Muros continuaron coa “montaña rusa” de sentimentos no público que, coma sempre, o diu todo. Os seus temas máis icónicos, como “La Favorita” ou “O Avión” non faltaron nunha setlist máis curta do habitual por motivos de organización, e que deixou aos “the rapants fans hooligans” con ganas de máis.
Para calmar as ansias ou, máis ben, para continuar coa festa por todo o alto chegou Inés Hernard, que foi a encargada de poñer punto e final á noite do sábado e á edición máis multitudinaria do SonRías Baixas, e nos deixou cunhas expectativas moi altas de cara á seguinte edición. Veremos se se cumpren ou non, o reto, dende logo, non é doado.
Fotografías sábado SonRías Baixas 2024