El pasado viernes, Auriense Café Cultural, conocido por su apuesta por la música en directo, contó con una de las mejores representaciones del blues en su escenario. Ibai García, uno de los referentes del género en España, trajo su Blues Project en una noche cargada de emociones y autenticidad. Este músico vasco, tras casi diez años de éxitos con Lomoken Hoboken, demostró que su carrera en solitario tiene tanto peso como su trayectoria anterior.
Un trabajo de Andrea Regueiro
Crónica concierto Ibai García Blues Project en Ourense
El concierto arrancó con fuerza, y desde el primer acorde quedó claro que la combinación de blues y soul del álbum Chasing The Blues era la perfecta banda sonora para eclipsar por completo el ruido de la lluvia que durante esa tarde y esa noche transformaba las calles de la capital ourensana en un intento de Venecia 2.0.
Charlie Santiago, el vocalista de la banda, estuvo ausente del escenario en los primeros temas, pero impresionó con una voz potente y versátil, capaz de navegar entre registros con una facilidad que dejaba a todos los presentes hipnotizados.
La sección rítmica, conformada por Aritza Castro a la batería y Fernando Solla “Fo”, al bajo, ofrecía una base sólida para todos los temas, a lo largo de los cuales, además, hubo hueco para largos solos de cada uno de los artistas que conformaban la banda, cuyo nombre protagoniza el del guitarrista Vasco, pero que, en palabras de este último, “bien podría hacerlo cualquier otro de los cinco músicos que allí estaban”.
Aritza, con su bagaje en el jazz y su control sobre los ritmos, supo llevar el pulso del concierto sin fisuras, mientras que Fernando Solla mantenía a todos moviéndose al compás del bajo. Si a esto le sumamos la habilidad del Israel Santamaría a las teclas, tenemos una banda compacta, que sabe perfectamente cómo hacer que el blues fluya, con un setlist dominado por temas de distintos estilos que lograron engranar perfectamente. Además, Santamaría también demostró su versatilidad al ser la voz cantante en uno de los temas del repertorio.
Ibai García, por su parte, dominó el escenario con su guitarra. Podría decirse que sus solos eran como una conversación íntima entre ambos. Así lo hacían ver las expresiones de este último, que denotaban pasión y, por qué no decirlo, cansancio. Cansancio, sí, porque la entrega allí era total. Tanto, que hasta se dejaban entrever gotas de sudor resbalando por el color rojo brillante del cuerpo de la guitarra que tenía entre sus brazos.
Podéis ver aquí un pequeño fragmento de uno de sus solos.
Uno de los momentos más emotivos de la noche fue cuando sonó «Don’t Leave Me Alone Tonight«, el primer single del proyecto, con la banda y el público entregados al máximo en un tema que ha capturado la esencia de lo que es el Ibai García Blues Project.
“No se puede hacer tanto el salvaje”, bromeaba Ibai.
Tras él, llegó un tema de funk, que, además, vino con una dedicatoria especial y, a partir de entonces, el ritmo no cesó ni un instante a lo largo de la hora y media que duró el directo de la banda. Así fue cómo, extasiada, la guitarra de Ibai decidió darse un respiro y allí, en pleno directo, pudimos presenciar cómo se cambia una cuerda rota y afina una guitarra como un profesional. “No se puede hacer tanto el salvaje”, bromeaba Ibai.
Con detalles como estos y entre broma y broma, banda no solo demostró su calidad, sino que también logró crear una atmósfera íntima y cercana, envolviendo al público y haciéndolo cómplice.
Anunciado el cierre, como no podía ser de otra forma, llegaron las reclamaciones de bises, ante los cuales la banda no lo dudó ni un segundo. Fueron dos temas que, además, dejaron el listón por todo lo alto, fundiendo el último acorde entre “Oeoeoeoes” coreados a pleno pulmón por el público.
En resumen, lo que Ibai García Blues Project nos ofreció durante la noche del viernes fue un viaje por las raíces del blues y una demostración de la calidad y versatilidad de los músicos, tanto para los que asistían aposta a escuchar a la banda como para los que frecuentan el Auriense Café Cultural en su tiempo de ocio.
Fotografías concierto Ibai García Blues Project, Café Cultural Auriense
Crónica do concerto en galego
O pasado venres, o Auriense Café Cultural, coñecido pola súa aposta pola música en directo, contou cunha das mellores representacións do blues no seu escenario. Ibai García, un dos referentes do xénero en España, trouxo o seu Blues Project nunha noite cargada de emocións e autenticidade. Este músico vasco, tras case dez anos de éxitos con Lomoken Hoboken, demostrou que a súa carreira en solitario ten tanto peso como a súa traxectoria anterior.
O concerto arrancou con forza e dende o primeiro acorde quedou claro que a combinación de blues e soul do álbum Chasing The Blues era a banda sonora perfecta para eclipsar por completo o ruído da choiva que durante aquela tarde e noite transformaba as rúas da capital ourensá nun intento de Venecia 2.0.
Charlie Santiago, o vocalista da banda, estivo ausente no escenario nos primeiros temas, pero impresionou cunha voz potente e versátil, capaz de navegar entre rexistros con tal facilidade que deixou a todos os presentes hipnotizados.
A sección rítmica, formada por Aritza Castro á batería e Fernando Solla “Fo” ao baixo, ofrecía unha base sólida para todos os temas, ao longo dos cales houbo espazo para longos solos de cada un dos músicos que conformaban a banda, cuxo nome protagoniza o guitarrista vasco, pero que, en palabras deste, «ben podería facelo calquera dos cinco músicos que alí estaban».
Aritza, co seu bagaxe no jazz e o seu control sobre os ritmos, soubo levar o pulso do concerto sen fendas, mentres que Fernando Solla mantiña a todos movéndose ao compás do baixo. Se a isto lle sumamos a habilidade de Israel Santamaría ao teclado, temos unha banda compacta, que sabe perfectamente como facer que o blues flúa, cunha setlist dominada por temas de diferentes estilos que encaixaron á perfección. Ademais, Santamaría tamén demostrou a súa versatilidade ao ser a voz cantante nun dos temas do repertorio.
Ibai García, pola súa banda, dominou o escenario coa súa guitarra. Poderíase dicir que os seus solos eran como unha conversa íntima entre ambos. Así o reflectían as expresións do guitarrista, que denotaban paixón e, por que non dicilo, cansazo. Cansazo, si, porque a entrega alí era total. Tanto, que ata se deixaban entrever pingas de suor esvarando polo vermello brillante do corpo da guitarra que tiña entre os seus brazos.
Un dos momentos máis emotivos da noite foi cando soou «Don’t Leave Me Alone Tonight«, o primeiro single do proxecto, co público e a banda entregados ao máximo nun tema que capturou a esencia do que é o Ibai García Blues Project.
«Non se pode facer tanto o salvaxe«, bromeaba Ibai.
Logo chegou un tema de funk, que, ademais, veu cunha dedicatoria especial, e a partir dese momento o ritmo non parou nin un intre ao longo da hora e media que durou o directo da banda. Así foi como, exhausta, a guitarra de Ibai decidiu darse un respiro e, en pleno directo, poidemos presenciar como se cambia unha corda rota e afina unha guitarra coma un profesional. «Non se pode facer tanto o salvaxe«, bromeaba Ibai.
Con detalles coma estes e entre broma e broma, a banda non só demostrou a súa calidade, senón que tamén conseguiu crear unha atmosfera íntima e acolledora, envolvendo o público e facéndoo cómplice.
Anunciado o peche, como non podía ser doutra maneira, chegaron as reclamacións de bises, ante as cales a banda non dubidou nin un segundo. Foron dous temas que, ademais, deixaron o listón moi alto, fundindo o último acorde entre “Oeoeoeoes” coreados a pleno pulmón polo público.
En resumo, o que Ibai García Blues Project nos ofreceu durante a noite do venres foi unha viaxe polas raíces do blues e unha demostración da calidade e versatilidade dos músicos, tanto para os que asistiron aposta para escoitar a banda como para os que frecuentan o Auriense Café Cultural no seu tempo de lecer.